انسولین طولانی الاثر Toujeo

9سپتامبر2015- کنسرسیوم دارویی اسکاتلند(SMC) استفاده  از انسولین طولانی الاثر Toujeo(انسولین گلارژین) را برای افراد مبتلا به دیابت تایید کرد. بیماران اسکاتلندی می توانند این دارو را  درمقادیر محدود از خدمات بهداشت ملی (NHS) این کشور دریافت کنند.

کنسرسیوم دارویی اسکاتلند می گوید  این دارو تنها برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 که  درمعرض خطر بالای هیپوگلایسمی  شبانه هستند یا افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که دفعات زیادی به هیپوگلایسمی مبتلا می شوند، مناسب است.

انسولین Toujeoاز آژانس دارویی اروپا در آوریل گذشته تاییدیه دریافت کرد، اطلاعات بدست آمده از این تحقیق نشان داد  این نوع انسولین  از انسولین قدیمی  Lantusایمن تر است . درمقایسه  با Lantus، انسولین Toujeoموجب کاهش تعداد  دفعات هیپوگلایسمی  شبانه وهمچنین هیپوگلایسمی در طول روز می شود.

 شرکت سانوفی سازنده ی این انسولین می گوید: استفاده کنندگان از Lantusنباید نگران ایمنی این نوع  انسولین باشند البته موارد  بروز هیپوگلایسمی با انسولین Toujeo  کمتر است،  با این حال هیچ گونه نگرانی درمورد ایمنی  Lantusوجود ندارد.

انسولین گلارژین یک انسولین آنالوگ پایه ی طولانی الاثر است که یک بار در روز برای  کمک به کنترل قندخون برای افراد دیابتی تجویز میشود. انسولین گلارژین دارای تأثیری طولانی بین 18 تا 26 ساعت است.

انسولین Toujeoدر ماه آگوست در انگلستان برای کمک به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 وابسته به انسولین که در معرض  خطر زیاد هیپوگلایسمی هستند تایید و عرضه شد.

میزان  کاهش هموگلوبین  A1Cبا تزریق انسولین Toujeoمشابه با انسولین Lantus  است اما تعداد  موارد هیپوگلایسمی در بیمارانی که از انسولین Toujeoاستفاده می کنند، کمتر است.

اخیراً نوع جدیدی انسولین طولانی الاثر بنام  Abasaglarدرانگلستان عرضه  شده است. Abasaglarتوسط شرکت  الی لیلی تهیه  شده و مشابه  بیولوژیکی  Lantusمی باشد و به همین  روش عمل می کند. این نوع انسولین منتظر دریافت مجوز و تاییدیه از طرف کنسرسیوم دارویی اسکاتلند است.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/sep/sanofis-long-acting-insulin-toujeo-approved-for-use-in-scotland-97256791.html